Historische bomenwandeling

06/10/2019
Start : 14:00 Einde : 17:00

Onze voorouders hadden een bijzondere relatie met de natuur. Want wie een beschermde boom kapte, zou gauw dood gaan. Maar welke verhalen liggen er aan de basis van deze bijzondere beschermde status van een aantal bomen?

Een natuurgids neemt je mee naar de tijd van de Kelten en de Germanen. En knoopt de natuur eraan vast. Waarom is de eik zo belangrijk voor de Kelten. En waarom vind je bij oude hoeves vaak een lindeboom? Waarvan komt de traditie om een meiboom te planten? Mis deze unieke natuur- én cultuurwandeling niet.

Elke eerste zondag van de maand vertrekt er aan het bezoekerscentrum Schulensmeer een geleide wandeling.
Prijs? 1 euro voor leden Natuurpunt of Schulensmeer en 2 euro voor niet-leden, tenzij anders vermeld.
Locatie? Vertrek aan Bezoekerscentrum Schulensmeer, Demerstraat 60, 3560 Lummen
Tijdstip? Aanmelden voor de activiteit kan vanaf 13u45, de wandeling start om 14u00.
Inschrijven? Aan een wandeling met natuurgids kunnen max. 30 personen deelnemen (tenzij anders vermeld). Om zeker te zijn van je plekje kan je op voorhand inschrijven via deze link