Loopomloop & Mountainbikeroute

Loopomloop

Een loopomloop is een uitgestippelde route waar men naar eigen zin en intensiteit kan lopen. Aan het natuur- en sportcentrum Schulensmeer starten twee routes. Op de grote zuil aan het bezoekerscentrum vind je een overzichtskaart van beide routes.
  • De korte route van 5,1 km loopt langs de noordelijke oever van het meer en staat aangeduid met de groene pijltjes. De route is 50% onverhard.
  • De langere route van 8,5 km loopt helemaal rond het meer en wordt aangeduid met de rode pijltjes. De route is 89% onverhard.

De loopomloop is te herkennen aan het logo: gekleurde driehoek met twee lopende beentjes.

Meer info vind je op www.sport.vlaanderen

Mountainbikeroute

Je kan aan het Schulensmeer ook een mooie mountainbikeroute vinden. Langs uitgestrekte weiden en door natuurgebied de Willekensberg fiets je het avontuur tegemoet. De rode lus van van het Mountainbikenetwerk West-Limburg start aan natuur- en sportcentrum Schulensmeer. De route is 30,3 km lang, waarvan 55% off-road.

De mountainbikeroute is te herkennen aan het logo: gekleurde driehoek met twee wielen

Opgelet: fietsen rond het meer, zowel langs de oever als op de dijken, is niet toegelaten.

Het kaartje met alle routes van het Mountainbikenetwerk West-Limburg is verkrijgbaar aan de balie van het bezoekerscentrum. Meer info vind je op www.vlaamsemountainbikeroutes.be.